Patates Silahı

Silahlanma ve gereksiz kullanımı konusunda hep karşı duruş sergileyen bir aileye sahibim ben. Babamın mesleği silah taşımasını yasalarla kolaylaştırıyor olmasna rağmen hiç silah girmedi evimize. Kullanma gereği duymadığımız için şanslıydık. Bugün Türküyede her 3 erkekten birinde silah var neredeyse. Bunların çoğu düğünlerde, sevindiklerinde başkalarını öldürmek pahasına kullanılmaktan başka amaç taşımıyor.

Silah bizim için olmaması gereken bir şey olsada, gelen günlerin ne getireceği belli olmayacak; ve belki kendimizi, ailemizi savunmak için, avlanmak için yani hayatta kalmak için kullanmak zorunda kalacağız. Bu, silaha karşı olsamda, silah kullanmayı öğrenmenin gerekli olduğunu düşünmeme neden oluyor. Yinede en zararsız haliyle olmasını tercih ediyorum ve yine alternatif çözümler arıyorum.

Bir kaç gün önce öğrendiğim patates silahını anlatmak istedim. Şekli aşağıda görünen silah 300 mt uzağa patates fırlatabiliyor. Silah, yanmaz özellikte iki ayrı borudan oluşuyor. Siyah ön bölüm patatesin içinde duracağı namlu, gri arka bölüm de gaz doldurulacak olan fırlatıcı haznesini oluşturuyor. Sarı ile gorunen kisim aslinda siyah ön bölümün ağzı olan keskinleştirilmiş ucunu gösteriyor. Bu keskin uç sayesinde namludan içeri geçirilen patates borunun şeklini tam alması ve fazlasının dışarıda kalması sağlanıyor. Bir sopa yardımı ile iki borunu birleşimi olan orta bölüme kadar itilen patates tam olarak yerleşmiş oluyor. Sonra yeşil ile gösterilen kapak bölümünden sprey gaz (parfüm v.s.) sıkılıyor ve ateşleme için kırmızı ile gösterilen içe dönük çakmak bölümü çakılıyor. Uçan patatesimiz hazır.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

vayy ben bunu bi filmde görmüştüm o günden sora hep yapmak istemiştim bu silahı sayende öğrendim kardeş allah razı olsun senden :D