KPI nedir?

Bugünlerde işyerinde çok duyduğum bu terim, sürekli istatistiksel raporlar hazırlamama neden oluyor. Ne bu KPI diye bir bakayım bari dedim. "Key Performance Indicators" şeklinde bir açılıma sahip olan KPI kavramı hakkında şöyle birşeyler toparladım:

1) "Anahtar performans göstergeleri" denen bu yaygın kullanılan mali hesaplamalar, karları geliştirebileceğiniz ve artırabileceğiniz alanları bulmanıza yardımcı olabilir veya ciddi bir sorunla karşılaşmanızdan önce, olası sorunlar konusunda sizi uyarabilir. kaynak

2) Kritik Performans Göstergeleri
Kritik Başarı Göstergeleri (KPI), organizasyonların hedefleri doğrultusunda ilerleme ve iyileştirme aşamalarını tanımlayıp ölçülmesine yardım eden araçlardır.Topluluk performans iyileştirilecekse, öncelikle ölçülmelidir mantığı ile yola çıkar. Kişilerin operasyonlarını daha iyi yönetmeleri ve performanslarını artırmalarını sağlamak için yerinde ve doğru geri bildirimlerin sistematik verilmesi kaçınılmazdır bilinciyle hareket eder. kaynak

Sadece KPI ların izlenebilmesi için hazırlanmış yazılımlar da bulunabiliyor. Bu konu ile ilgili biraz daha detaylı bilgi için şu sayfaya bakabilirsiniz: http://management.about.com/cs/generalmanagement/a/keyperfindic.htm

3 yorum:

Switch dedi ki...

yaw yazmiim dedim bisey bu post'a ama sardim galiba size bu aksam:)
2.tanim daha iyi mi ne??? 1.katta oturuyorum, simdi asagiya camdan atlayip ofisin onundeki o cok guzel denize dogru son hizla kossam (kosu -"jogging" danimarka milli sporu)anahtar performans gostergem yukselir mi acaba??????? pardon..kritik? :)

Gokhanbsg dedi ki...

DBA'ya katılıyorum, fakat orijinal yazıdaki "performans iyileştirilekse, öncelikle ölçülmelidir" sözü ve bence bu ölçümün devamlılığının sağlanması, somut olarak performans gelişimi sağlıyor zaten...Benim demek istediğm aslında karmaşık ve komplex detaylara dayanan sistemlerde (ie. S&D modulleri) bir çok yere bakıp, mükayese yapmanız ön görünür, Margin Minder tarzı ve bununla entegre olmuş sistemler aslında alt tabanda binlece KPI'a bakar gibi. KPI amaç değil bir araçtır :)

Adsız dedi ki...

"Kritik Performans Göstergeleri Kritik Başarı Göstergeleri (KPI), organizasyonların hedefleri doğrultusunda ilerleme ve iyileştirme aşamalarını tanımlayıp ölçülmesine yardım eden araçlardır."
KPI adı üstünde araç değildir; göstergedir yani sayısal bir değerdir.