HP dizüstü üzerine Linux Ubuntu kurulumu

Tez bitti ve bilgisayarım tamamen bana kaldı. Tez için kullanmak zorunda kaldığım programları hemen kaldırdım, işletim sistemini de tekrar Linux öncelikli hale getirdim.

Linux felsefesi, ulusal yazılım projelerinin desteklenmesi ve kendi yazılımlarımızı kullanmamız açısından önemli. Bu işletim sistemini ve üzerinde çalışmak üzere geliştirilmiş binlerce açık kaynak kodlu(bir çoğu linux gibi ücretsiz) yazılımı; tekelcilik ve paranın simgesi haline gelen Micro$oft ürünlerinin yerine kullanmamız için yeterli nedenler bence.

Birkaç ay öncesine kadar Fedora 4 kullanıyordum ama, bugünlerde Ubuntu'nun yaygınlaşması ve daha önemlisi Emre'nin hayatından memnun bir şekilde bu işletim sistemini kullanıyor olması Ubuntu Linux kurmama neden oldu.

Kurulum diskini taktım; aynı zamanda çalışır disk çıktı, bilgisayara kurulum yapmadan tüm donanımları tanıdı ve işletim sistemini açtı. Bu özellikle ilk defa karşılaştım, çok başarılıydı çünkü aynen kurulumu yapmış gibi bilgisayarı kullanabilmeme ve beğenmezsem kurulumdan vazgeçebilmeme izin veriyordu. Bu ön izleme şeklindeki kurulum, kablosuz internet bağlantımızı bile hiç bir ayar yapmadan tanıyıp, hemen internette gezebilmemi sağlayınca, bende masaüstünde duran "install" seçeneğini fazla düşünmeden çalıştırdım.

Bir güzellik daha! Kurulumu yapmak için bilgisayarı kapatmadı. İşletim sistemi kurulurken ben internette gezebiliyordum :) Kurulum bitti ve bilgisayarı yeniden açtım. Hiç bir ayara gerek duymadan internet ve müzik gibi temel ihtiyaçlarım karşılanmıştı.

Linux sürümleri her gün biraz daha gelişiyor ve her türlü kullanıcının rahatlıkla kullanabileceği bir hal alıyor. Denemelisiniz...

Hiç yorum yok: