Yine Aynı Konu

Bugün daha önce yazmış olduğum bir yazı ile ilgili bağlantılar vermeyi planlıyorum. Öncelikli olarak bu pazar gününün de gerçekten çok sıcak olduğunu belirtmeliyim. Bütün gün evden sadece ekmek almak için çıkmış olan ben, bilgisayar karşısında otururken resmen terledim. Burnumdan bile ter damladı. Peki bundan şikayetçi miyim, şimdilik hayır. Terlemek iyidir :) . Bilgisayar başında oturmayı bile dün telefonda konuşabildiğim kuzenim sayesinde bir nimet olarak görüyorum.

Az önce bir kaç yazı okudum. Her zamanki gibi (aslında her zamanki gibi değil benim dikkatimi her zaman çeken diyelim) konu geliştirici ("developer") ve programcı ("programmer") arasındaki fark. Yazar yaşadığı deneyimi bizimle paylaşarak nasıl Java Geliştiricisinden VB6 Programcısına dönüştüğünü masumiyet kayboldu başlığıyla veriyor. Yazıda geliştirici ve programcı sorumlulukları arasındaki farklar maddeler halinde belirtiliyor. Aslında yazıyı Türkçe'ye çevirmem gerekiyor ama şu an için üşeniyorum. Bu günlüğün tamamen Türkçe yapılması gerektiğini savunsam da arada sırada bu şekilde İngilizce bağlantılar verdiğim için hepinizden şimdiden özür diliyorum. Belki de kendimi iyi hissettiğim bir günde yazardan izin alarak Türkçeleştiririm (söz vermiyorum :) ).

O yazıdan bir başka yazıya geçiyoruz. Aynı yazıdaki bir bağlantıdan ulaştığımız bu yazı klasik soruyu soruyor. "Geliştirici misiniz, programcı mı?" Evet bu soru kritik bir soru. Bu yazımı okuyan Yazılım mühendisliği adayları varsa bu soruyu kendilerine sormalılar. Bu sorunun cevabına göre iş bulmalılar. Gözüme çarpan en önemli nokta "programcı" etiketlilerin "geliştirici" etiketlilere göre %50 daha az maaş aldığı noktası. Maaş benim düşünceme göre o kadar önemli değil. Önemli olan hangi şekilde mutlu olacağınız. Programcılık mı, geliştiricilik mi sizi mutlu edecek? Yazı İngilizce. Yukarıdaki dil ile ilgili sözlerim bu yazı için de geçerli :)

Peki ben niye kafayı bu konuya bu kadar takmışım? Hiç bilmiyorum. Her zaman kafamı kurcalar bu konu. Daha önemli konular düşünülebilecekken neden bu konu, ben de bilmiyorum. Evet, bugün hiç iyi değilim ben :)

Kapatmadan önce son olarak bir bağlantı vermek istiyorum. Kardeşim tarafından bana iletilen düşümce sitesi. Sanat yapıtları hakkında düşüncelerin paylaşıldığı bir site. Yapıtlar hakkında yorumları okuyarak fikir edinebilirsiniz.

Hiç yorum yok: