Ajax - 4

Ubuntu işletim sistemi üzerinde, GWT ile yeni bir projeye başlamak için gerçekleştirilmesi gereken adımların komutlarını şu şekilde not aldım. GWT linux versiyonunu indirdikten sonra - ben gwt-linux-1.3.3 ü indirdim - sırasıyla bu komutları uygularsanır yeni bir GWT projesine başlamış olacaksınız. Burada projenin ismi DashboardPrj olarak verilmiş:

--GWT yi PATH olarak tanıtalım
export PATH=$PATH:/media/sda7/mehmetkis/programs/gwt-linux-1.3.3

--Projeyi oluşturacağımız klasöre gidelim. Ben Eclipse ile kullanmak istediğimden workspace klasörü altında oluşturdum.
cd /media/sda7/mehmetkis/workspace/

--Projeyi oluşturma. - eclipse parametresi Eclipse projesi olarak oluşturmasını sağlıyor.
projectCreator -eclipse DashboardPrj -out DashboardDir

--Uygulamayı oluşturma
applicationCreator -eclipse DashboardPrj -out DashboardDir org.gwtbook.client.Dashboard

--Uluslararasılık (internationalization) özelliği kazandırma. Bu özellik, kullanıcı arayüzlerini farklı dillerde sunabilmenizi kolaylaştırıyor
i18nCreator -eclipse DashboardPrj -out DashboardDir org.gwtbook.client.DashboardConstants

--Uluslararasılık (internationalization) özelliğini gerçekleştirme
DashboardConstants-i18n/DashboardConstants-i18n


GWT kullanımını öğrenmek zorunda değiliz aslında. Ama gelişmiş projeler yaratırken, Javascript kodlaması ile uğraşmak yerine, doğrudan, bildiğimiz Java kodlamasını yaparak AJAX yöntemini uygulamış oluyoruz. Yazdığımız Java uygulaması, GWT ile derleme sonucunda, javascipt ve xml dosyalarına dönüşüyor.
Java ile programlarken tek kısıt GWT nin henüz java1.4 üstü sürümleri desteklemiyor olması.

Hiç yorum yok: