Wikiversity

Özgür öğrenme Topluluğu: http://www.wikiversity.org/

Öğrenmek günümüzde gittikçe kolaylaşan bir eylem haline geldi. XIX. (19) yy ve öncesine baktığımızda bu kadar çok üniversite, bu kadar çok öğretim kurumuyla karşılaşmak mümkün değildi. Günümüzde artık adım başı üniversite, yüksek okul, vb. yapılanmalarla karşılaşabiliyorsunuz. Ayrıca internet adı verilen ve her türlü bilgiye (doğru olsun yanlış olsun) rahatlıkla erişebildiğiniz bir "sanal alem"e sahibiz.

Ancak günümüzde bilimsel gelişme ve teknolojik gelişme artık bir kaç ülkenin tekeline geçmiş durumdadır. Yaptığınız bilimsel çalışmaları dünyadaki diğer insanlara anlatabilmeniz gerekmektedir. Bunu yapabilmek için de sayıları binleri aşan bilimsel dergilerde yayınlatabilmeniz gerekmektedir. Bu da gerçekten zor bir iştir (kendimden biliyorum). Ben bu konuyu geçtim, diğer insanların yaptığı bilimsel çalışmaları, deneyleri tekrarlamak istediğimde başaramıyorum. Halbuki bildiğim kadarıyla bilimsel çalışmanın temelinde deneylerin tekrarlanabilirliği yatar :S

Ya aslında ben bu konu hakkında yazmayacaktım, yazmış oldum silmiyorum.

Öğrenmenin yüksek maliyetler gerektiren bir eylem olduğunu unutmamak gerekiyor. Evet, etrafımızda yararlanabileceğimiz kaynak sayısı arttı ama bu kaynakları kullanabilen insan sayısı o kadar da artmadı.

Yukarıdaki siteyi böyle konulara meraklı olanlar için veriyorum. Wikipedia'nın kardeş projesi olan bu projenin şu an için en kötü yanı henüz Türkçe desteği olmaması. İngilizcenize güveniyorsanız deneyebilirsiniz. Bu özgür üniversitedeki ilgilendiğiniz alandaki tüm dersleri bitirdiğiniz zaman bir şeyler öğrenmiş olursunuz sanırım :S

İilgimi çeken bir kaç alan:

http://en.wikiversity.org/wiki/Filmmaking
http://en.wikiversity.org/wiki/Portal:Computer_Science

Not: İnsan merakı sayesinde bu kadar bilimsel gelişmeyi, bu kadar teknolojik gelişmeyi üretir bir hale gelmiştir. Bu meraka sahip olduğu sürece "kendi sonunu" kendisi getirecektir :D

Hiç yorum yok: