NASA: Ocak’ta Mars’a asteroid çarpabilir

Amerikan Havacılık ve Uzay Dairesi NASA, Ocak ayı sonunda Mars gezegenine bir asteroidin çarpabileceğini bildirmiş. İşte Ocak aynın sonuna geldik...

Bir astreodin bir gezegene çarpış süresini hesaplayabiliyoruz artık. Ya da NASA bizim için hesaplıyor, ben hesaplayacak bilgiye sahip değilim. Hesaplayacak bilgiye sahip olsam bile bana hesaplatırlar mı bilmiyorum. Ancak ben bu işleri yapanlarla aynı türe sahip olduğum için, yani insan olduğum için, bu hesaplama işleminin yapılabilmesinden istersem mutluluk duyabilirim. Bu hesaplamaların sonuçlarından endişelenebilir ve hiç çıkmadığım karamsarlık çukurunun daha derinlerine inebilirim.

Aslında o astreoid hergün dünyamıza çarpmaktadır ve bunu görmek için büyük hesaplama gücüne, paralel bilgisayarlara, milyon dolarlık işlemcilere gerek de yoktur.

Aya gidilecek
daha da ötelere
teleskopların bile görmediği yere
Ama bizim dünyada ne zaman kimse
aç kalmayacak,
korkmayacak kimse kimseden,
emretmeyecek kimse kimseye,
yermeyecek kimse kimseyi,
umudunu çalmayacak kimse kimsenin?

NASA'nın bunu da hesaplamasını istiyorum : Ne zaman?

Hiç yorum yok: