Bir iş fikri bulmak

Alternatif yaşam bu aralar yoğunlaştığım konular arasında ilk sırada. Fikirler üretmeye çalışıyorum, ne gibi işler yapabiliriz diye yazılar bulup okuyorum.

"Bir iş fikri bulmak" adlı bir yazı var elimde. "Farklı açıdan nasıl bakılır" a yoğunlaştırıyor beni. Daha önce dikkatimden kaçan küçük şeyleri gösteriyor. Beyin fırtınası yapmıştık bizde çok defalar; dikkat etmediğimiz ama üretkenliği azaltan "ciddiye almama" olayına değiniyor. Güldüğümüzü, dalga geçtiğimizi hatırlıyorum birbirimizle. Demek tam olarak inanmamışız biz kendimize...

Birkaç sayfa sonra "yatay düşünmek"ten söz ediyor; benzin istasyonlarında dün sadece arabalara hizmet edildiğini, bugün ise sürücü ihtiyaçlarına öncelik verildiğini hatırlatıyor. Köşeli plastik şişelerin raf kullanımını nasıl daha verimli hale getirdiğinden söz ediyor.

Farklı bakış açılarına sahip olabilmek, ve her düşüncenin değerini verebilmek isterdim...

Hiç yorum yok: