Ana içeriğe atla

Bisiklet Hırsızları (Ladri Di Biciclette)


İtalya Yeni Gerçekçilik sinema akımının (Beyaz telefon filmlerine tepki olarak doğmuştur) en önemli örneği olan "Bisiklet Hırsızları" yeni bulduğu işinde bisikletine ihtiyaç duyan Antonio'nun ilk iş gününde bisikletinin çalınması ve çalınan bisikletini aramasını anlatan çarpıcı bir filmdir. Film bu arama sürecinde babayı, oğlunu (Bruno), aileyi ve ikinci dünya savaşı sonrası İtalya'yı ve İtalyan halkını oldukça etkili bir biçimde anlatmaktadır. Özellikle baba ile oğulun ilişkisi film süresince dikkat edilmesi gereken bir noktadır. Filmin görüntüleri (film siyaz beyaz) ve kompozisyondaki başarı ve sahnelerdeki zıtlıklar (Antonio ve oğlu Bruno'nun zenginlerin bulunduğu bir lokantadaki halleri mesela o zenginlerle ciddi bir zıtlık içermekte, bence tabi ki :) ) oldukça etkileyicidir. Filmin diğer önemli bir noktası oynayan oyuncuların hepsinin tamamen amatör oyuncular olmasıdır.

Söz etmeden geçemeyeceğim bir kilise sahnesi vardır, oraya gelen fakirler ayine katılma karşılığında (ayin boyunca dışarıya açılan kapılar kilitli tutuluyor, ayin bitmeden kimse çıkamıyor :S ) çorbalarını alabilmektedir. Bu bile zenginlere ve döneme oldukça değişik bir bakış açısıyla bakıldığını göstermektedir.

Film mutlaka herkesin izlemesi gereken bir filmdir. Bazı sinemacıların bu filmden dolayı sinemacılık yaptığı da iddia edilmektedir (ekşisözlük yalancısıyım).

Bağlantılar:
Bisiklet Hırsızları vikipedi
Neo Realismo ekşisözlük başlığı
Vittorio De Sica ekşisözlük başlığı

Yorumlar