Bu günlükte bir kaç kere farklı OpenGL geliştirme ortamlarının nasıl kurulacağını anlatmıştım (Ubuntu, Anjuta ve OpenGL, Dev C++ ve Glut, Python ve OpenGL, JOGL Ne ola ki?). Bu anlatımlar genellikle Ege Bilgisayar Mühendisliği bölümünün bahar dönemlerinde Bilgisayar Grafikleri dersi asistanlığına atandığım ve laboratuvar çalışmaları için hazırlık yapmam gereken durumlarda ortaya çıkıyor. Bugün de yine daha önce biçimlendirmek zorunda kaldığım bilgisayarım için OpenGL geliştirme ortamı kurmam gerekti. Bu sefer işim oldukça kolaydı. Synaptic paket yöneticisinde "codeblocks freeglut3 freeglut3-dev libXxf86vm-dev" (Komut satırı için : sudo apt-get install codeblocks freeglut3 freeglut3-dev libXxf86vm-dev) paketlerini kurarak OpenGL (GLUT) geliştirmeye uygun bir ortam kendiliğinden oluştu. Codeblocks GLUT için proje şablonu sunuyor, o hazır şablonu kullanarak hızlı bir şekilde GLUT projesi geliştirmeye başlayabiliyorsunuz. Bu arada bu kurulumları Ubuntu 8.10'da gerçekleştirdiğimi belirteyim. Yeni bir GLUT projesi yarattığınız zaman tek dikkat etmeniz gereken nokta GLUT konumunu sorduğu pencerede "/usr" dizinini seçmek:
Bu aşamayı da geçip projeyi yarattığınızda proje içerisinde hazır bir main.cpp dosyası oluşuyor. Doğrudan projenin Build menüsünden sırasıyla Build ve Run seçeneklerini çalıştırdığınızda hazır sınıfın oluşturduğu hareketli nesneleri barındıran grafik penceresini görebiliyorsunuz:
Bu aşamadan sonra yapmanız gereken kendinize özgü projeyi yazmaya başlamak. Kurulum bu kadar kolay :)
Düzeltme: Windows veya diğer ortamlarda Codeblocks kullanmak isteyenler için yararlanabilecekleri bir kaynak :
Codeblocks kurulumu: http://www.sci.brooklyn.cuny.edu/~goetz/codeblocks/
GLUT kurulumu: http://www.sci.brooklyn.cuny.edu/~goetz/codeblocks/glut/
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder