Geçen gün danışman hocamın yanında oturuyorken içerideki bir öğrenci hocaya Dev C++ için glut kütüphanesi kurulumunu nasıl yaparım diye bir soru sordu. Hocada öğrenciye bu soruyu bana sorması gerektiğini bu işlerle benim uğraşmış olduğumu söyledi. Ben de ne cevap vereceğimi şaşırdım. Hemen klasik cevap olan google’da arat ingilizce güzel bir site var cevabını verebildim. Halbuki daha önce bu konuyu ben yaparken bir yere not almış olsaydım öğrenciye o notların adresini verip daha faydalı olabilirdim. Bu yüzden en iyisi çok geç kalmadan bu iş nasıl yapılır bir belgeleyeyim dedim.
İlk önce Dev C++ kurmuş olmanız lazım. Onun kurulumuda oldukça kolay zaten. Yükleyici (Installer) olarak geliyor, tipik sonraki-sonraki işlemleriyle kuruyorsunuz. Dev C++ kurmaya çalıştığınıza göre C(++) bildiğinizi varsayıyorum. Çünkü glut kütüphanesini OpenGL geliştirme yapabilmek için C++ ile kullanacağız.
Daha sonra bu dosyayı indirip içerisindeki dosyaları sırasıyla (C:\Dev-cpp yerine sizin kurulum dizininizi yazın)
- glut.h -> C:\Dev-Cpp\include\GL altına
- glut32.def -> C:\Dev-Cpp\lib altına
- glut32.dll -> C:\WINDOWS\system32 altına
kopyalıyoruz. Bu dosyaları MingW derleyici kullanıyorsanız da aynı şekilde kullanabilirsiniz. Son aşamada projemizi yapmaya başlayabiliriz. Bunun için Dev C++ içerisinde bir tane console projesi açıyoruz.
Daha sonra Project -> Project Options -> Parameter -> Linker metin kutusuna -lopengl32 -lglu32 -lglut32 metnini yazıyoruz.
Ve ayarlarımızı test etmek için basit bir OpenGL kodu yazıp deniyoruz:
#includeEğer aşağıdaki gibi bir görüntü penceresi açılırsa başardık demektir.
#include
#include
void init(void)
{
glClearColor(0.0f ,0.0f ,0.0f ,0.0f);
glColor3f(0.0f,0.0f,1.0f);
glMatrixMode(GL_PROJECTION);
glLoadIdentity();
gluPerspective(45.0f, (GLfloat)250/(GLfloat)250, 0.1f, 100.0f);
}
void display(void)
{
glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT);
glBegin(GL_TRIANGLES);
glVertex3f( 0.0f, 1.0f, -10.0f);
glVertex3f(-1.0f, -1.0f, -10.0f);
glVertex3f( 1.0f, -1.0f, -10.0f);
glEnd();
glutSwapBuffers();
}
int main(int argc, char *argv[])
{
glutInit(&argc, argv);
glutInitDisplayMode(GLUT_DOUBLE|GLUT_RGB);
glutInitWindowSize(250, 250);
glutInitWindowPosition(100, 200);
glutCreateWindow("Ilk OpenGL/GLUT Programim");
init();
glutDisplayFunc(display);
glutMainLoop();
return 0;
}
Bu noktadan sonra yapılması gereken OpenGL öğrenmeye başlamaktır.
Kaynak: http://www.cs.uofs.edu/~mpc3/cmps370/glutsetup.html
http://chortle.ccsu.edu/bloodshed/howtogl.html
https://www.opengl.org/resources/libraries/glut/
http://www.cs.uregina.ca/Links/class-info/315/WWW/Lab1/GLUT/windows.html
OpenGL Kaynakları:
http://yzgrafik.ege.edu.tr/%7Eugur/05_06_Spring/BG_05_06.htm (Türkçe)
http://www.mutasyon.net/yazarmakaleler.asp?id=12 (Türkçe)
http://nehe.gamedev.net/lesson.asp?index=01 (İngilizce)
http://www.cs.mcgill.ca/~msuder/557/tutorial/tutorial.html (İngilizce)
6 yorum:
size nasıl teşekkür edeceğimi bilemiyorum.İnterneti verimli yapptınız benim için.İş yaşamıma büyük bir etki yarattınız.
cok tesekkürler emeğinize sağlık
ellerıne saglık suan c ye baslamısdım.tam umutsuzluga kapılırken yardımınla elde eddım ve cok mutlu oldum: )
olmadı [Build Error] hatası geliyor
C:\Users\Ercan Turan\Desktop\Makefile.win [Build Error] [OpenGlDeneme.exe] Error 1
Bu hatayi veriyor , nasil duzeltebilirim , yardimci olursaniz sevinirim.
Proje ayarlarına giriyorum hata veriyor yardım 0x0018F81F
Yorum Gönder