Hatırla Sevgili



Yozlaştırılan değerler gittikçe artıyor. Bir dönemler gençlik lideri Deniz Gezmiş konusunda da böyle oluyor. Hatırla sevgili dizisindeki o kuşağı anlatan bölümler "kız"ların Deniz Gezmiş merakını uyandırmış. Kitapları çok satmaya başlamış. Popüleştirilen Che'den sonra, iyice popüleştirilen bir Deniz Gezmiş, bir dönem acılar yaşamış olan insanların başına gelebilecek en iyi "şey"dir sanırım.

Yıllardır, Deniz Gezmiş'i ve diğer gençlik liderlerini gerçek anlamıyla özümsemiş insanların, bu yeni yetme "devrimciler" başını oldukça ağırtacak gibi gözüküyor. Deniz gibi giyinen (ben bunları görmeye başladım 14 Mart eyleminde mesela) tek amacı "kız tavlamak" olan bu "devrimciler" var olan devrimci gençlik tarihi ve kültürüne en büyük darbeyi vuracaklar. Ben daha önce de görmüştüm, duymuştum; 1 Mayıs'a sadece kız veya sadece erkek bulmaya giden insanları, karşı cinsi meta olarak gören "devrimci", "solcu" kişilik(siz)leri. Bu dizi de herşeyin üstüne tuz biber olacak. Beni suçlayacaksınız belki de, insanları kalıplara sokmaya çalışıyorsun diye ama ben herşeyin tüketim mantığıyla anlatılmasına karşıyım. Deniz Gezmiş gibi giyinerek onun anısını yaşatamazsınız, sadece "kız tavlarsınız". Onun düşüncelerini, onun düşüncelerine kaynak olan diğer düşünceleri, yaşanan direniş tarihini bilmeden yaşanacak her Deniz Gezmiş hayranlığı günümüzün meta odaklı toplumunun tüketim çılgınlığından başka bir şey olmayacaktır.

Bağlantılar:

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Türkiye'de Kenan Evren'i ressam olarak tanıyan arkadaşlarımın var olduğunu öğrendiğimden beri ( bknz:http://www1.sondakika.com/haber-gencler-darbeci-evren-i-tanimiyor/) çoğu şeyi garipsemez olmuştum.
Fakat bundan 2 yıl önce sanırım o mağazalarda "Deniz Gezmiş kabanı gelmiştir!" yazılarının asılı olduğu dönemlerde o kabanlardan birini alan bir erkek arkadaşımıza;
"Hayrola X, sende mi Deniz Gezmiş kabanı modasına kapıldın?" dediğimde; "Yoo.Ne alaka.." dediğinde bir an gülümsemiştim.
Bundan birkaç nanosaniye sonrasında bana "Deniz Gezmiş kim, şarkıcı mı dediğinde?" ise yanımızda ki bir kız arkadaşımızın
"Ne kadar cahilsin X, Hatırla Sevgili dizisinde ki başrol karakter var yaa hani, ders çalışmaktan izlemiyorsun dizileri di mi?" demesi beni benden almaya yetmişti.
Ve hakikaten bu olayı yaşadım. Daha acısı memlekette bir iki mağazada şu kaban duyurusunu gördüm.

Ne yazık ki üniversite eğitimi alacak yaşa gelmeme rağmen; bilmediğim o kadar çok şey olduğunu açıkça söyleyebilirim. Fakat şu sosyal paylaşım sitelerinde
bazı kişiler anısına kurulmuş gruplara üye olarak o kişilerin düşüncelerini öğrenmek, hatta savunduğunu söyleyecek kadar öğrenmek yeterli olmasa gerek.
Eğer o arkadaşlarım için yeterli oluyorsa, tüm sosyal ağlara dahil olabilirim.