V for Vendetta

Uyumadan izlediğim son film oldu V for Vendetta. Geçen yıl yayınlanmış ama benim dün akşam izleme şansım oldu. Shakespeare'den yapılan alıntılar ile daha da güzelleşti film benim için.

V karakterinin devrimci kişiliği, sözlerine yansır:

"Bu maskenin altındaki et ve kemiklerden oluşan yüz, benim benliğime ait değil."
"Bu maskenin altında etten fazlası var. Bu maskenin altında bir fikir var, ve fikirler kurşungeçirmezdir!"


"Sistemi sorgulama" ve "düşünmeye itme" üzerine kurulu senaryosu aklıma Equilibrium ve tabiki Matrix filmlerini getirdi. Arka arkaya izlemek güzel olabilir.

1 yorum:

dilek dedi ki...

quote
(after the the prison episode of evey)
V: You found something else. In that cell you found SOMETHING that mattered more to you than life. It was when they threatened to kill you unless you gave them what they wanted... you told them you'd rather die. You faced your death, Evey. You were calm. You were still.
unquote

ingilizce kattim gene ama... mevzu bahis "SOMETHING" filmde guclu olan tek nokta degil ancak ozellikle hucre sahnesi bana pek bir olasi geldigi icin tuylerimi suan urpertiyor. Eh artik yapmak lazim sanki bisey...korkusuz bisey.

(bende daha 2hafta once seyrettim tekrar:)