OpenOffice ODT Microsoft DOC ile karşılaştırılmış

Ciddi anlamda biçim bağımsızlığını savunmaya başladığım için genellikle gönderimleri PDF olarak yapmaktayım. Elbette tercihim ODT olurdu ama malum platformlarda açabilecek uygun bir araç bulmak zorlaşabilir. Herkesi de Microsoftun yaptığı gibi OpenOffice kurmaya zorlayamayız değil mi? :)

Gezinirken (dzone'da tabiki) ODT ve DOC'u karşılaştıran ingilizce bir yazıyla karşılaştım. Ve ilginç sonuçlar olduğunu farkettim. Paylaşmam gerektiğini düşünüyorum. Ama telif hakkı meselesi nedeniyle özür dileyerek ingilizcesini veriyorum. Tabloları bile inceleyip anlamanız yeterli (Sırasıyla Dosya Tipleri ve boyutlarını, Birbirine çevrilmeleri sonucu oluşan boyutları, Sıkıştırma sonrası boyutları tablolarda görebilirsiniz).

Size tavsiyem eğer ODT kullanmakta sıkıntı yaşıyorsanız (benim gibi) dosyaları paylaşmak için PDF kullanın. Nedenleri için bu siteyi okuyabilirsiniz. Elbette en önemli neden açık bir biçim olmasıdır.

Online Çevirme Aracı

Hiç yorum yok: