GNU/Linux ve Bluetooth

Dizüstündeki ubuntu dağıtımında bir arkadaşımın ricasıyla bluetooth'u denemeye karar verdim. Hemen firefox'u açtım. Bir çok siteyi aratmaya başladım. Ancak daha kolay bir şeyi ilk olarak denemeye karar verdim.
Synaptic paket yöneticisini kullanarak bazı paketleri kurulması yetiyormuş. Bu şekilde rahatça Tecom USB dongle'ı bir başka bluetooth cihazıyla taratıp bulabildim.

Aşağıda uygulamanız gereken aşamalar var:
  1. İlk olarak ilgili paketleri kuralım (Dilerseniz paket yöneticisinden paketleri seçerek te kurabilirsiniz.): sudo apt-get install bluez-gnome bluez-pin bluez-utils
  2. Daha sonra Hizmetler (Services)'i System araçları altından çalıştırıp Bluetooth servisinin çalışıp çalışmadığını kontrol ediyoruz. Servisi açık değilse açıyoruz.
  3. Dongle'ı takıyoruz, ve dongle'ın kırmızı ışığı yanmıyor.
  4. Elimize bluetooth destekli telefonu alıp Cihazları taratınca Bluetooth Preferences appletinde tanımladığımız isimle dizüstünü buluyoruz.
  5. Ama bağlanamıyoruz. Çünkü servis desteklenmiyor :)
Bu bluetooth işleri bayağı kolaylaşmış. Bir de servis desteklenmiyor demesi yerine telefondan veri alabilseydim daha iyi olacaktı. O artık bir başka cihaz bulunca deneyeceğim bir durum.

Bağlantılar: Aslı Almanca olan bir bluetooth kurma sayfasının çevirisi (Yazıyı yazdıktan sonra inceledim bu sayfayı bayağı aydınlatıcı bilgi içeriyormuş)

Hiç yorum yok: