GNU/Linux'te Flash bellek (MP3 çalar) biçimlendirme

GNU/Linux dağıtımları kullanırken yaşanan sıkıntılardan biri microsoft ürünlerinde mesela sağ tuşla açılan menüdeki gibi "Biçimlendir" şeklinde kolaylıklar olmamasıdır. Gerçi bu gnome kullanmam ile ilgili de olabilir. KDE kullanan kişiler KDE'de bunlar var diyecektir. Ama ne yapayım ben gnome'u seviyorum.

Gelelim probleme. Elimdeki flash bellek olarak kullandığım bozuk mp3 çalarım içermemesi gereken bazı dosyaları içermeye başlamıştı. Bazı dosyaları silemez olmuştum. Tahmin ettiğiniz gibi biçimlendirme vakti gelmiş aletin. Ben de hemen bunun kısa bir yolunu aradım bulamadım :) İnternette ufak bir araştırma ile aşağıdaki resimdeki aşamaları izleyerek görebilirsiniz (cihazı takın, otomatik tanıma olmuyorsa bağlamanız gerekir. sudo mount -t vfat /dev/sda /media/disk komutu ile bağlayabilirsiniz. /media/disk klasörü olmalı ve /dev/sda yerine uygun bağlantı noktasını bulmalısınız):
Çıkarıp tekrar taktığınızda veya tekrar bağladığınızda (mount) belleğiniz bomboş olarak işinizi görecektir. (Ben denedim oldu :D )
ÖNEMLİ NOT: Bu komutları uyguladığınız zaman flash belleğin içerisindeki verileri kaybedeceğinizi unutmayın. Yaşanacak bir yanlış veri kaybının tamamen sizin hatanız olacağını unutmayın ;) Böyle bir veri kaybı yaşamak istemiyorsanız öncelikle verilerinizi yedekleyin.

Kaynak : How do i format a USB flash drive?

Hiç yorum yok: