Microsoft bunu hep yapıyor

İlk defa şans eseri gördüğüm bir yazıyla BlueJ adı altında bir Java eğitim IDE'si ile karşılaştım. Bir göz atmakta fayda var.
Okuduğum yazı bir gerçekten bahsediyordu. Patent denen meretin ne şekilde kullanılabileceğine güzel bir örnek.
Serbest dağıtılan bir yazılım üretiyorsunuz, bu yazılımda kullandığınız ve ilk olarak sizin bulduğunuz bazı yapılar, özellikler bir süre sonra ticari bir yazılımda ortaya çıkıyor. Ve bunu kendileri ilk defa yapıyormuş gibi gösteriyor (Her türlü ticari üründe var bu, sadece yazılımlarda değil). Siz bu ticari ürünün sizin fikirlerinizi almasına aldırmıyorsunuz, aldırdığınız tek şey bunu kendi buldukları bir şey olarak anlatmaları. Bu zorunuza gidiyor. Ah tabi o malum firma için bu da yetmiyor. Kardeşim bunu biz bulduk, patentini alıyoruz. Sen bunu kullanmaya devam edersen patent haklarımızı ödemek zorunda kalırsın diyor sana. Bunları kafamdan sıkmıyorum, Bu da lanet olası bir micro$oft davranışı. Bütün etik dışı, ahlaksız örneklerde olduğu gibi. Hala bana bazıları neden microsoft'u sevmiyorsun diye soruyor ya, şaşırıyorum :S. Şimdi nerede şu patenti savunan arkadaşlarımız? Patent haklarımızı koruyacaktı değil mi, ama nedense her zaman olduğu gibi zenginin haklarını koruyacak gibi gözüküyor. Bu yüzden, sırf bu yüzden serbest yazılıma devam.

BadVista.org

YENİ DUYURU: Microsoft patent başvurusunu çekecekmiş. Bu kadar tepki olmasaydı Microsoft doğruyu yapamayacaktı. (Kaynak)

Hiç yorum yok: