İstanbul İstanbul

İstanbul'da (neredeyse) bir hafta geçirdim. Ve bazı kesin yargılara vardım. :) İlginç olaylarla da karşılaştım. Gelelim vardığım yargılara:
1- Eğer Avcılar gibi uzak biryerde kalıyorsanız ve çok çalışkan İstanbul Belediyesi yol çalışması yapıyorsa evden çıkıp İstanbul'un merkezlerine gitmeyin, saatler alabiliyor, baş ağrısı, yorgunluk çekiyorsunuz. (Taksim'e gidiş 3 saat mi ne sürdü :S )
2- Bazı mesafeler yürünebilir uzaklıkta görünse de yürüdükten sonra feleğiniz şaşınca yürünemez olduğunu anlıyorsunuz.
3- Otobüslerde sevgilinizle, eşinizle öpüşmeyin, koklaşmayın, ahlağımızın kadim koruyucusu erkekler size saldırabiliyor. (Evet bizzat bir otobüste gördüm bunu)
4- İstanbul iki yakası olduğu gibi iki de yüze sahip (evet klişe oldu ama ne yapayım :) )
5- İstanbul sadece gezmek içindir.

Gelelim otobüste yaşanan olaya.
Kısa bir otobüs yolculuğunda (1.5 saatlik falan) Taksim'den Avcılar'a dönerken (elbette öncelikle Şirinevler'e gidiyordum orada araç değiştirip Avcılar otobüsüne biniyoruz :S ) yanımda oturan kişi kıpır kıpır oynamaya, kendi kendine söylenmeye ve biraz çaprazında oturan arkadaşına ilgiçn hareketler yapmaya başladı. Sonra anladım ki arkadaşının hemen karşı koltuğunda oturan bir çiftin sevgi gösterilerinden rahatsız olmuş (öpüşmeler falan, İzmir'de çok rastlanabilen muhabbet gösterileri :S ). Söylenmeleri de enteresandı, yok efendim bunların aileleri şöyledir, yok bunları doğuranlardaymış suç, yok güya kendisi de üniversite okumuş (hemen bu tip rahat insanlara üniversiteli yaftası yapıştırılır ya o da enteresan bir nokta ) ben gerçekten merak ettim hangi davar üniversitesinden mezun olduğunu. Herif o kadar da yaşlı değildi, en sonunda dayanamadılar daldılar elemanla kıza (tam bir dalma değildi, müdahele diyelim) kızla eleman bir şekilde (kulak misafiri olamadım) yırttılar. Ama herifler tamamen mahallenin namusuna ek olarak, otobüsteki namusuda korumaya başlamışlar. Ulan sanki isviçreli turistlere tecavüz eden, kızlara sarkıntılık yapan, etek altı resim çeken, ata tecavüz eden ,vb. gerizekalı davranışları yaratan öküzler ailesine mensup değillermiş gibi çok masumane bir şekilde (herifler gözlerini bir türlü ayıramıyordu o da ayrı bir öküzlük benim nazarımda) sevgi gösterisi yapan belki de evli, belki de nişanlı bir çifte sataşabiliyorlar. Görünen o ki gericilik İstanbul'da had safhada. "Gavur" İzmir'de yaşadığımdan İstanbul şaşırttı beni sanırım.

Hiç yorum yok: