Depresyon mu Tükenmişlik mi?

Yaşadığım ruhsal ve psikolojik çatışmaların ve sıkıntıların nedenlerini araştırmaya karar verdim. Hemen psikolojik psikiyatrik hastalıkları (rahatsızlıkları?) tanıtan bir kaç site aramaya başladım. Ve sonunda rahatsızlığımı buldum :) Ama aslında iki rahatsızlık arasında ikilemde kaldım. Gerçi bu tip kendi kendine teşhis yapmama uzun bir eğitim sürecinden geçen doktorlar kızacaktır ama kusura bakmasınlar bu sanırım benim kişisel özelliğim. Doktora gitmeyi pek sevmem, kendi kendimi tedavi etmeye (her ne kadar her zaman başarısız olsam da, ve bu tedavi işini ilaçsız, yardımsız halletmeye çabalasam da) çalışırım. Bundaki en önemli etken belki sağlık sigortası eksikliği ve Türkiye'deki berbat sağlık "sektörüdür".

Neyse konumuza geri dönersek, iki rahatsızlıkta kararsız kaldım. Bakalım kendimi hangi rahatsızlıkların pençesinde hissediyorum, elbette siz de ikisinden birini kendi rahatsızlığınız olarak seçebilirsiniz:

Tükenmişlik sendromu: Kaynak site "Güçsüzlük, kronik yorgunluk, enerji kaybı, yıpranma, hastalıklara karşı daha hassas olma, sık baş ağrıları, bulantı kas krampları, bel ağrısı, uyku bozuklukları gibi değişik sorun ve yakınmaları içerir." cümlesini içeriyor. Ve hayret ediyorum bunların hepsine sahibim.Demek ki bende de bir tükenmişlik, faydasız hissetme rahatsızlığı var.,

Depresyon:Kritik cümlemiz bu sefer bu :"Depresyondaki bir insanda en dikkati çeken özellikler şunlardır; Elem, keder, karamsarlık umutsuzluk duyguları ile; daha önceden zevk aldığı ilgi duyduğu nesnelere, uğraşılara ilgi duymaması ve hiçbir şeyden zevk alamama halidir." Ve evet doğru tahmin ettiniz ben bunları da hissediyorum. Demek ki ben depresyona da giriyorum.!!!??

Ama işin aslı bu değil sanırım. Atalarımızın da diyeceği gibi bu benim hüsnü kuruntumdan ibaret olabilir. Taze rahatlatıcı bir bitki çayı içsem (örneğin papatya) veya arkadaşlarımla eğlenceli bir şeyler, faydalı bir şeyler yapsam tüm kaygılarım gidecektir.

Buna rağmen biri bana kendimi neden faydasız hissettiğimi açıklayabilecek mi?

Kaynak : http://www.geocities.com/marufbecene/burnouttukenmisliksendromu.htm

Hiç yorum yok: