Ubuntu'da swap olarak nasıl bir dosyayı ayarladım?

Ubuntuyu evdeki bilgisayarıma kurunca atlamak kaldığım ve eksik kalanlardan biri swap alanı ayırmak olmuştu. Ve bunun eksikliğini beta sürüm ubuntu dapper kullanırken hibernate yapamamakla yaşadım. Hibernate işlemi swap olmadığı için çalışmadığına dair bir hata veriyordu. Ben de hemen Ubuntu Wiki'de swap araştırması yaptım. Ve sonunda aradığım swap sıkça sorulan sorulara ulaştım. Burada swap hakkında ayrıntılı bilgi mevcut. Beni ilgilendiren kısmı daha fazla nasıl swap ekleneceği bölümüydü.

Aşağıdaki aşamaları uyguladıktan sonra (sanırım) benim de artık bir swap alanım oldu. Hibernate sorunu çözülecek mi bilmiyorum ama swapi olmayanlar veya arttırmak isteyenler için yaptığım aşamaları yazayım:
  1. İlk önce swap olarak kullanacağımız dosyayı istediğimiz boyutta (tercih edilen ram*2 oluyor genellikle) yaratmak
    sudo dd if=/dev/zero of=/mnt/1024Mb.swap bs=1M count=1024
    (/mnt/1024Mb.swap dosyasını 1Mb olan 1024 bloktan oluşturuyoruz. /dev/zero dosyasından okuyup /mnt/1024Mb.swap dosyasına yazıyoruz. Benim hafızam 512Mb olduğu için 1024Mb'lık swap ayarlıyorum)
  2. Daha sonra bu dosyası swap tipinde formatlıyoruz
    sudo mkswap /mnt/1024Mb.swap
    (mkswap Linux swap alanı ayarlamaya yaramaktadır)
  3. Bu alanı swap alanı olarak ayarlayalım.
    sudo swapon /mnt/1024Mb.swap
    (swapon komutu cihaz veya dosyaları swap alanı olarak ayarlamaya yarar. swapoff ile bu kullanımı kapatabilirsiniz)
  4. Ve bu işlemi otomatikleştirmek için fstab dosyasına yazalım
    sudo gedit /etc/fstab ile dosyayı değiştirmek için açalım, ve dosyaya aşağıdaki satırı ekleyelim
    /mnt/1024Mb.swap none swap sw 0 0
  5. İşlem tamamlandı. Denemek kaldı. Hibernate çalışırsa başarılı oldum demektir :)
Siz dosya konumunu, adını, boyutunu istediğiniz şekilde değiştirebilirsiniz. Tamamen sizin zevkinize kalmış :)

Hiç yorum yok: