Kod Yazı (Summer of code)

Google blogunda dolaşırken (yapacak başka işim yok :) ) karşıma google code site bağı geldi. Ben de bir bakayım nelerle uğraşıyorlar dedim. Biraz incelemeden sonra Summer of Code ile karşılaştım. Öğrenci kelimesi geçince ben de tam zamanlı öğrenciliğime devam ettiğim için ilgimi çekti. Biraz okuyup sıkça sorulan sorulara göz atıp ne olduğunu anlamaya çalıştım. İnceledikçe güzel bir şey olduğunu algılamaya başladım. Özetle açık kaynak projesi geliştirmek için danışman (mentor) firmalar buluyorlar, daha sonra öğrenci kayıtlarını alıyorlar ve öğrencilerin proje önerilerini bekliyorlar. Beğendikleri (tabi danışmanın da beğenmesi gerekiyor herhalde) projeleri kabul ediyorlar. Öğrenciler projeyi başarıyla tamamlayınca öğrenciye 4500$ para veriyorlar. 500$ da danışman firma kazanıyor. Katılsam mı acaba diye düşünmeye başladım. Ama son tarih 8 Mayıs 2006 hemen karar verip kafamda bir proje oluşturmam gerekebilir. Gerçi eğer projeyi öğrenciyi uygun bulup kendileri atıyorlarsa daha kolay olabilir. Emin değilim ama bu blogu takip edenler varsa onları haberdar edeyim diye hemen bilgilerimi aktardım.

Hiç yorum yok: