Google Europe Code Jam ve Milliyet Hatası


Bu gazeteler konuyu iyice araştırmadan neden haber yaparlar bilmiyorum. Bazen öyle gereksiz hatalarla karşılaşıyor ki insan.

Bugün milliyet'in internet gazetesinde Google'dan 50 bin YTL ödüllü yarışma başlıklı haberle karşılaştım. Bana da haberi okumadan bir kaç dakika önce Google Code Jam adı verilen (Milliyet ne güzel çevirmiş Şifre Sıkışıklığı :S) yarışma bilgileri gelmişti. Ve milliyetteki haberi görünce hayret dedim, milliyet bunu neden haber yapıyor acaba? Türkiye içerisinde TopCoder yarışmalarına ilgi duyan pek az insan olduğunu düşündüğüm için şaşırdım. Ama haberi okudukça şaşkınlığım daha da arttı. Çeviriyi birebir yapmışsın neyse de iyice incelemeden neden haber yaparsın? Gerçekte bu yarışma "Programlama" yarışmasıdır, ancak dikkat edilirse haberin bir yerinde en zor şifreleri çözmekten bahsediliyor. Ki bu şifre çözme konusu bambaşka bir konudur. Ben geçen seneki google code jam'e katılmış biri olarak yarışmada şifre çözmedim. Algoritmik çözümler üretmeye çalıştım. Neyse dedik, olabilir uzman yardımı almadan reklam mahiyetinde bir haber vermişler. Okumaya devam ettik ve en son da daha fazla bilgi alacağımız ve kaydolacağımız yere yönlendirme var, ancak bağ verilmemiş. Bağı verseler de reklam tam yerine otursa değil mi?

Neyse aklımdakileri yazayım dedim, içimde kalmasın. Hazır bahsetmişken katılacağımı belirteyim (Eğer geçen ki topcoder yarışması gibi unutmazsam :D ). Katılacaklara, topcoder'a üye olmayanlara bilgilenme için Google Code Jam Europe adresini vereyim dedim. Belki faydamız dokunur. Türkiye'den bir programcının Dublin'de yarışması ne kadar gurur verici olur değil mi?

Katılacaklara başarılar diliyorum.

Hiç yorum yok: