Linux fedora üzerinde Jade, Jigloo, Eclipse kurulumu ve konfigurasyonu

Yüksek lisans derslerimizin biri de etmen tabanlı yazılım geliştirmeydi ve geçen yıl u ders kapsamında Jade çerçevesini kullanarak bir proje geliştirmemiz gerekiyordu. Ben linux üzerinde geliştirmeyi tercih ettim, zor oldu biraz ama oldu.
İzlediğim yolu adım adım özetlersek:
--------zorunlu adımlar
j2sdk-1_4_2_06-linux-i586-rpm.bin'i indirdim.
eclipse-SDK-3.0M2-linux-gtk.zip'i indirdim.
JADE-bin-3.2.zip'i indirdim.
mySql server'i indirdim.
--------isteğe bağlı
jigloo301.zip'i indirdim.
terminalden j2sdk-1_4_2_06-linux-i586-rpm.bin dosyasini kaydettiğiniz yere gidin ve şu komutu çalıştırın : "./j2sdk-1_4_2_06-linux-i586-rpm.bin" . Lisans sözleşmesini kabul edin, kurulum /usr/java klasörüne yapılacaktır. Bu klasörün yolunu web tarayıcınızın java applet ayarlarında da kullanabilirsiniz.
Not : Önce Jade ile j2sdk1.5 i birlikte kurup çalıştırmayı denedim ama olmadı.
Eclipse dosyasını linux dosya sisteminizde bir yere açın (örn. /home/Eclipse).
JADE dosyasını linux dosya sisteminizde bir yere açın (örn. /home/jade). Etmen platformunu çalıştırırken kullanacağımız ve Base64,http,iiop,jade and JadeTools jar dosyalarını içeren lib klasörünü göreceksiniz.
------------
Jigloo, kullanıcı arayüzü (GUI) tasarlamak için kullanılan bir eclipse eklentisi. JADE in çalışması için zorunlu ve gerekli değildir.
Jigloo dosyasını açın. Plugins klasörü altındaki "com.cloudgarden.jigloo_3.0.1" klasörünü Eclipse'i kurduğunuz yerin altındaki plugins klasörüne (örn. /home/Eclipse/plugins) kopyalayın. Eclipse i yeniden başlattığınızda jigloo seçeneğini de göreceksiniz.
/******Etmenleri Eclipse te çalıştırma*******
Kurulan ortamı test edebilmek için JADE-examples-3.2.zip içerisinde gelen "bookTrading" örneğini kullandım.
1)Yeni bir proje yaratıp bookTrading klasörünü 3 java dosyası ile Eclipse'in "workspace" klasörüne kopyaladım
(/root/workspace/MyProject1/bookTrading).
2)Project->Properties->Java Build Path->Add External JARs seçeneğinden, Base64,http,iiop,jade ve JadeTools jar dosyalarını seçtim.
3)Projeyi Run->Run... . ile çalıştırdım. "Main" sekmesinde "Main class" bölümüne "jade.Boot" yazdım.Ve
"(x)=Arguments" sekmesinin "Program arguments" bölümüne "-gui" yazarak jade'in grafiksel arayüz ile başlamasını sağlamış oldum. Apply ve Run'a basıp çalıştırdım.
Şimdi etmen ortamı RMA arayüzü ve ana kapsayıcı(main container) ile düzgün çalışıyor olmalı.
4)Sonraki adım ServerOfBank etmenini Run->Run seçeneğinden çalıştırmak. "Main" sekmesindeki "Main class" bölümüne yazılı olan "jade.Boot" girdisini değiştirmeyin. "(x)=Arguments" sekmesindeki "Program arguments" bölümünü "-container BServer:beys.ServerOfBank" olarak değiştirin("BServer", bizim tarafımızdan belirlenen, etmenin ismi; "beys.ServerOfBank" ise etmen sınıfının yolunu belirtiyor). Apply ve Run'a basarak çalıştırın.
Bu bir satıcı etmen yaratacaktır ve bu etmen size kitap fiyat ve etiketini soracaktır. RMA içerisinde yeni bir kapsayıcı oluştuğunu göreceksiniz.
5) Son adım CustomerOfBank etmenini, "(x)=Arguments" sekmesine "-container BCustomer:beys.CustomerOfBank" girdisini yazarak çalıştırmak.
Yazan: Mehmet KIŞ - Ege Universitesi, Türkiye 29/02/2005

Hiç yorum yok: