Kompozisyon için öğeler

Bu bayram tatili boyunca sanırım benim yazılarımdan bıkacaksınız. Daha önce karşıma çıkıp ta paylaşmak istediğim şeyleri paylaşamadım, uzun zamandır zamansızlıktan dolayı internet üzerinde takip edemediğim bazı günlükleri, siteleri ve güncelleştirmelerini bayram tatili vesilesiyle inceleyebildim (netvibes kullanmama rağmen zamansızlıktan o günlüklerin, sitelerin feedlerindeki güncellemeleri kaçırıyordum). Güzel şeylerle karşılaştıkça sizinle paylaşamadan duramayacağım. Bu yazı çılgınlığımı mazur görün.

Gelelim bu yazının konusuna. Fırsat buldukça takip ettiğim ve güncellemelerini incelediğim ve size daha önce bağlantısını verdiğim (bütün sitedeki yazıları tek tek inceledim, yeni yazıları incelemem ancak bu tatili bulabildi) dps sitesinin günlüğünden iki parça yazıyı paylaşmam gerekiyor. Bu sitenin en çok sevdiğim yanı yazıları güzel fotoğraflarla daha açıklayıcı bir hale getirmesi.

Orada bahsettiği kompozisyon öğelerinin ben sadece adlarını yazacağım (hatta bu paranteze yazayım: örüntü, simetri, desen, alan derinliği, çizgiler-doğrular, çerçeveleme, perspektif, boşluk-uzay, denge, renk), sizin girip bağlantılardaki resimlerle beraber öğeleri anlamaya çalışmanız daha iyi olacaktır:

5 Elements of Composition in Photography

5 More Elements of Composition in Photography

Yazılardaki yorumlar da bu öğeleri arttırmak ve kompozisyon için yeni fikirler edinmek için faydalı oluyor, söylemeliyim.

Hiç yorum yok: