3 Haziran 1963

Sonsuz yaşamlar boyunca, çok az insan türküler ile dillerde ve gönüllerde dolaştılar. Söylenen her türkü ile daha fazla türküye ve hayata konuk oldular; yeniden doğdular ve yaşadılar.

Belkide herkesin içinde kalan insanlığı dışa vurdukları için, insanca yaşayamayan bizler, insanca bir dünyada yaşayabilme umudunu ancak türkülerde, şiirlerde ve hikayelerde bulabildik. Cesaretsiz olduğumuz anlarda cesaret veren türküler söyledik, umutsuzluğa kapıldığımız anlarda yaşamanın en güzel şey olduğunu yine türkülerden ve şiirlerden öğrendik. İnsansız yaşayabildik ama türküsüz yaşayamadık, insanlardan çok türkülerini sevdik.

Artık teleskopların bile göremediği yerlere gidebiliyoruz. Ama açlık, korku ve ölümler hala sona ermiş değil. Açlığın olmadığı, insanın insandan korkmadığı, umutların çalınmadığı, kimsenin kimseye emretmediği bir dünya umuduyla türkülerimizi dinlemeye devam ediyorum. Bu dünyada temel sorunun Tahir ile Zühre olabilmek olduğunu ve bütün işin yürekte bittiğini biliyorum; dilinden, türkülerinden uzakta, memleketine hasret giden bir şairin Tahir ve Zühre'sini yüreğimde yaşatıyorum. Nazım'ı her okuduğumda kendisini derinden kucaklıyorum...
Tahir olmak da ayıp değil Zühre olmak da
hattâ sevda yüzünden ölmek de ayıp değil,
bütün iş Tahirle Zühre olabilmekte
yani yürekte.

Meselâ bir barikatta dövüşerek
meselâ kuzey kutbunu keşfe giderken
meselâ denerken damarlarında bir serumu
ölmek ayıp olur mu?

Tahir olmak da ayıp değil Zühre olmak da
hattâ sevda yüzünden ölmek de ayıp değil.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Uzun zamandır bildiğim ama adam akıllı inceleme fırsatı bulamadığım Kod ve Us'a baştan sona bir göz atayım derken onlarca yazı gördüm hangisine yorum bırakayım şaşırdım.
Ama artık burayada yorum bırakmadan geçmek istemedim. Yazıların hepsi birbirinden güzeldi elbet ama benim için bu yazılar daha bir anlamlı oldu;zira Nazım Hikmet'i apayrı severim. Okuduğum bölümde yanıbaşımdan geçen,koridorlarda karşılaştığım insanların,hocalarımın hepsinin daha değerli insanlar olduğunu gördüm.
Çok değerli araştırma görevlilerine sahip olan bir bölümde okuduğum için mutlu oldum elbette. Nazım Hikmet okuyan hocalarımın olduğu ve bu sene derslerine gireceğim için ise daha çok mutlu oldum.
Dikkatimi çeken şey zamanla paylaşılmış yazıların azalması oldu.Bu da eminim yoğunluktandır. Fakat RSS ile takip ettiğim siteler arasında en başı çeken Kod ve Us'da merakla yeni yazıları bekleyeceğim.
Kolay gelsin,iyi çalışmalar.