Taşınabilir Uygulamalar (Portable Apps)

Bir konferansa gideceksiniz, Openoffice'te bir sunum hazırladınız ve konferansı düzenleyenler konferansta open office desteğinin olmadığını, sadece ppt sunum dosyalarını çalıştırabileceğiniz söylediler. Ne yaparsınız?

Hemen aklıma gelen çözümleri sıralayayım.

1. Sunumu pdf'e çeviririm. Mutlaka o bilgisayarlarda pdf okuyucu vardır değil mi?
2. Ama zaten ben sunumlarımı open office'te değil Latex'te hazırlıyorum, o da pdf çıktı üretiyor. Artık o bilgisayarda pdf okuyucu yoksa ben de sunumu yapmam :) (Latex ile nasıl yapıyorum)
3. ppt şeklinde tekrar kaydederim. Tabi bir forum yazısında bu hazırlanan ppt'yi microsoft ofis'in okumadığı durumların olabildiğini okumuştum.
4. Taşınabilir uygulamaları kullanırım.

İlk üç çözüm herkesin aklına gelmiştir, ya da en azından benim aklıma geliyor. 4. çözüm ise yukarıda bahsettiğim forum yazısıyla birlikte öğrendiğim bir şey oldu. Benim de aklıma yatan bu çözümü taşınabilir uygulamalardan her zaman taşımak istediklerimi taşınabilir belleğime yükleyerek kullanmaya karar verdim.

Artık herkeste kapasite olarak oldukça geniş taşınabilir bellekler var. Bu geniş bellekleri faydalı bir amaçla kullanmak için bu taşınabilir uygulamaları indirip belleğinize kurabilirsiniz. Böylece herhangi bir makine üzerinde kurulum yapmadan taşınabilir belleğiniz üzerine önceden kurmuş olduğunuz yazılımları rahatça kullanabilirsiniz. Ayrıca bu yazılımlar WINE ile de çalıştıkları için Windows olduğu kadar, Linux makinelerde de işe yarıyor.

Aşağıdaki resimde benim kurmuş olduğum yazılımları gösteren taşınabilir uygulama menümün resmini görebilirsiniz.
Kurulum işi ise oldukça basit, dilerseniz suit adı verilen belli başlı uygulamaları içeren sürümleri kurup üstüne daha sonra eklemek istediğiniz yazılımları indirerek aynı dizine kurarak genişletebilirsiniz. Kurma işlemini indirdiğiniz uygulamalar çift tıklayarak ve kurulum dizini olarak taşınabilir belleğin içerisindeki bir dizini göstererek (sonradan yapılan kurulum için seçilen dizin örneği için aşağıdaki resime bakabilirsiniz, resimde D:\ sürücüsü taşınabilir bellektir.) yapıyorsunuz. Benim yukarıda resmini gördüğünüz taşınabilir uygulamalar taşınabilir bellğimde 273MB'lık bir yer kaplamış durumda. Bu da benim belleğimin dörtte birine denk geliyor. Ama açıkçası bu o kadar büyük bir oran değil. Bütün belleğe ihtiyacım olduğu zaman, ilgili klasörü bir yerde yedekleyip işim bittikten sonra tekrar belleğe koyabilirim.


Özetle, bu taşınabilir uygulamalar belleğine işletim sistemi kurmaktan daha kolay bir işlem ve her yerde aynı uygulamaları kullanma özgürlüğüne sahip oluyorsanız. Hatta antivirüs tarayıcınızı bile yanınızda taşınayabiliyorsunuz. Kurması da oldukça kolay olan bu uygulamaları herkese öneriyorum.

Bağlantılar:
PortableApps
PortableApps Suite Support
PortableApps Support

Hiç yorum yok: