GNU/Linux makinede CVS'e yeni bir repository ekleme

Her seferinde internette tekrar tekrar aradığım sorunlardan biridir bu. Kaynaklarımı bir şekilde yer imlerime kaydetsem bile artık yer imleri veya bu bilgileri yazdığım kağıtlar bilgisayarımın ve çantamın derinliklerinde kaybolup gidiyorlar. Bu sefer gene aynı soru karşıma çıkınca en iyisi ben bu aşamaları blogta paylaşayım dedim. Olur ya birisi google'da sayfalarca sonucu dolaşmak istemez, veya benim gibi unutkan biridir hangi sayfaları gezdiğini bile unutabilir. Neyse bu kadar geyik yeter, gelelim hali hazırda çalışan bir cvs sunucusuna (GNU/Linux üzerindeki) yeni repository ekleme işlemine.

İlk önce ben bu komutları Ubuntu GNU/Linux üzerinde komut satırından girerek gerçekleştirdim. Diğer linux makinelerde farklı olabilir. Ancak az biraz araştırma ile bu komutların ve dizinlerin sizin makinedeki yolunu bulabilirsiniz. (Bu komutları root ile çalıştırdım)

Aşamalar:

  1. İlk önce repository olarak kullanacağımız dizini bir yerlerde (benim tercihim önceki repositorylerle aynı yer olmasıdır) açarız (/var/lib/cvsd altında cvsrep klasörünü yaratmak)(mkdir cvsrep)
  2. Daha sonra bu oluşturduğumuz dizini CVS repository olarak ilklememiz gerekli, böylece bu dizin bir repository olarak davranabilsin. (cvs -d /var/lib/cvsd/cvsrep init)
  3. Bu noktada duralım ve bu repositoryi ayar dosyamızda tanıtalım. Ben bu hatayı bulana kadar bayağı araştırdım. Bu işlem /etc/cvsd.conf dosyası içerisine Repos cvsrep satırını ekleyerek yapılmaktadır. Bu satırı diğer Repos satırları altına o örneklere bakarak ekleyebilirsiniz. (pico /etc/cvsd.conf)
  4. Bu repository için kullanıcı ekleyelim, yoksa kimse giremiyor sanırım. (cvsd-passwd /var/lib/cvsd/cvsrep +kullanici) Bu komutu girince şifre sorulacak o şifre bu kullanıcının bu repository'i kullanırken kullanacağı şifre olacak. Ona göre ;)
  5. Ve şimdi cvsd wrapper'ini tekrar başlatıp yeni repository ayarlarının etkili olmasını bekliyoruz. (/etc/init.d/cvsd restart)
  6. Ve şimdi bu repository'mizi test edebiliriz: cvs -d :pserver:kullanici@localhost:/var/lib/cvsd/cvsrep login Bu komut başarılı bir şekilde çalışırsa hiç bir hata vermezse bu başardık demek oluyor. Hata verirse artık ne yazıyorsa google'a yazıp aratmak kalıyor.

Hiç yorum yok: