Ana içeriğe atla

Öncelikler ve zaman kullanımı

Bir yazıda yapacaklarınızın önceliğine karar verme başlığını görünce yazıyı çevirerek paylaşmak istedim. Biraz düşününce konu hakkında kendi düşüncelerimi paylaşmanın daha doğru olacağını düşündüm.

Yapmamız gerekenler, yapılması gerekenler var. Mutlaka bir şeyler üretmeyi kafamıza koyuyoruz. Belki de hiç bir şey üretmeden sadece zamanı tüketmeyi kafamıza koyuyoruz. Her halükarda en değerli şey olan zamanı planlamamız gerekiyor. 24 saat aralıksız üretemeyeceğimiz gibi, 24 saat aralıksız zamanı boşa da tüketemiyoruz. Bu durumda 24 saati nasıl değerlendireceğimiz planlamamız gerekiyor. Her ne kadar her zaman hoşunuza gitmeyen şeyleri yapmayın gibisinden öneriler olsa da bazen hoşunuza gitmeyen bazı şeyleri de yapmanız kaçınılmaz. Bunları da zaman planımıza koyuyoruz. Sadece soyut şeylere değil, somut şeylere, en önemlisi insanlara zaman ayırmamız gerekiyor. Bütün bu süreci en iyi şekilde planlamak ve disiplinli bir şekilde uygulamak gerekiyor. Hele ki uğraştığınız, yapmaya çalıştığınız onlarca konu, çalışma, yazı, çizi, düşünme, üretme gibi şeyler varken. İnsanları, sevdiklerinizi dışarıda tutmadan bütün bunları iyi bir şekilde yapmanız gerekiyor. O zaman ne yaparsınız? Öncelik sırası oluşturursunuz. Gerçekten önemsiz olduğunu düşündüğünüz şeyleri yapmazsınız veya geç yaparsınız. Önem sırasına göre işleri yapmaya başlarsınız. Yapamayacağınız, zaman ayıramayacağınız konulara girişmezsiniz. Başkalarından gelen istekleri kendi öncelikleriniz ve konuya göre değerlendirirsiniz.

Düşüncelerim genel ve çok söylenen şeyler oldu sanırım. İlgili yazıdaki ana başlıkları paylaşıp sizi daha fazla sıkmayayım.

Yazıda özetle yaptığınız şeyden zevk alın, güçlü noktalarınıza odaklanın, yaptığınız işte nasıl mükemmel olacağınızı araştırın, önceliklerinizi oluşturun diyor. Ve SWOT adını verdiği bir yöntemi öneriyor.

Zaman planlamasına yönelik olarak bir başka yöntem de Getting Things Done yöntemi. GTD kısa ismiyle belirtilen yöntem için bir çok yazılım aracı da var. Bir ara denedim, ama beceremedim. Kaotik zaman planlaması sanırım benim karakterime yerleşmiş :)

Yorumlar

Son aylarda üzerinde çalıştığım ama hala değiştiremediğim yılların alışkanlığı=zaman yönetimi...
Zamanı yönetenler "gerçek" başarıya ulaşabiliyorlar...
İlgilenenler için 1 aydır kullandığım Pomodoro tekniğini önerebilirim... http://www.pomodorotechnique.com/

Bu arada teşekkürler hocam :)