Ubuntu ve Super GRUB

Geçenlerde Windows Vista'nın yanına Ubuntu GNU-Linux 9.04 kurayım dedim. Ubuntu'nun kurulum ekranında genel seçeneklerden(dil, klavye vb.) sonra karşıma üç seçenekli bir bölüm geldi: 1- Yanına 2- Bütün diske 3-El ile kurulum. Bölümlendirme ayarlarıyla uğraşmamak için onun önerdiği şekilde birinci seçeneği seçtim. Ama kurulduktan sonra Ubuntu'nun kendisi için 320 GB'lık disk içinde sadece 2.3 GB yer ayırdığını gördüm. Oysa yaklaşık 160 GB'lık bir bölümü boşaltmış, biçimlendirmiştim. Ubuntu'nun bu tevazusu beni çok etkilemiş olsa da daha ilk güncellemelerde benden yer ayırmak için bir şeyler silmemi isteyince Ubuntu'yu kaldırmaya karar verdim ve Vista üzerinden o kısmı boşaltıp biçimlendirdim. Ama hesaba katmadığım bir şey vardı: GRUB
Bilgisayarımı yeniden açtığımda "GRUB Error 22" hatasıyla karşılaştım. Windows Vista'nın orada olduğunu bilmeme rağmen bilgisayara bir türlü giremiyordum. Yanımda da recovery dvd'leri olmadığı için başka bir şekilde -indirip kullanabileceğim Vista Onarma CD'si ile- bu sorunu çözebileceğimi düşündüm. Bayağı uğraşmama rağmen olmadı. İnternette biraz araştırdıktan sonra buna benzer sorunların çözümü için CD, USB, disket vb. biçimleri olan Super GRUB Disk'in kullanılabileceğini fark ettim. Ve GRUB'ı kaldırma adımlarını takip ederek Vista'ya yeniden girebilmeyi başardım.

2 yorum:

Unknown dedi ki...

Grub benim de başımı ağrıtmıştı bir zamanlar. Eğer kullanımı daha kolay olsa belki daha çok kişiye hitap edebilirdi.

Racih dedi ki...

Ah olmadı ... Ubuntu cdsinden grubu kutrabiliyordunuz. Mandriva dağıtımınıda deneyebilirsiniz.