Hatırlatma

Arkadaşlar hepimiz belki farkındayız ama hatırlatmakta yarar var diye düşündüm...

Banka Hesap İşletim Ücretleri

"Banka tırtıkları konusunda Kocaeli Üniversitesi’nden Prof. Alaeddin Bobat yazıyor...“Ne yazık ki bankalar, hiçbir yasal dayanağı olmadığı halde, vadesiz hesaplardan ‘Hesap İşletim Ücreti’ altında bir ücret kesmekte ve mevduat sahiplerinin bundan haberi bile olmamaktadır. 2005 ve 2006 yıllarında vadesiz hesabımdan kesilen ücretleri açtığım davalar sonucu faiziyle birlikte geri aldım. Her yıl ocak - şubat ayında yine ücret kesiliyor (20 YTL) ve ben yılmadan, bu haksız uygulamaya karşı her yıl dava açıyorum. Ayrıca kredi kartı için kullanım ücretini de geri aldım.”Rezalet o ki... Bankalar yüz binlerce mudiden bu paraları keserken siz geri almak için her defasında mahkemelere gitmek zorunda kalıyorsunuz.. Bir kısım vatandaşın bu kesintiden haberi yok... Bir kısmı uğraşmak istemiyor. Trilyonlarca lira bu şekilde bankaların zimmetine yazılıyor. Prof. Bobat tüketicinin korunmasından sorumlu olan Tüketiciyi Koruma Genel Müdürü’nün ilgisizliğini de kaydediyor. Bu konuda bir yasal düzenleme gerekiyor aslında. Ama iktidar halkın değil bankaların yanında olduğundan, o düzenleme de yapılmıyor. Bu yağma düzenine dur demek için, her tüketicinin hakkını tek tek ya da dernekler aracılığıyla araması zorunlu duruma geliyor."

Orjinal Yazı: Milliyet/30.04.2008 Melih Aşık

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Bundan bende çok şikayetçiyim. En son böyle bir olay olduğunda garanti bankası bana geri veremeyiz dedi. 2 tane otomatik ödeme yaparsanız alınmaz dedi. Dava açıcam dedim size ama iş, güç vs. Derken kaldı. Açıkcası dava açıncada geri alacağımı tahmin etmedim.
Peki dava açmaya kalksak bunun adımları nasıl olur?

ozancok dedi ki...

Haberdeki söz konusu dava bildiğim kadarıyla Asliye Hukuk Mahkemesi tarafından onanmış, ancak temyiz aşamasında. Temyiz sonucuna göre bu davanın örnek teşkil edeceğini tahmin ediyorum. Bekleyip göreceğiz.

ozancok dedi ki...

Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunda Değişiklik Yapılması Hakkındaki Kanun teklifine göre, bankalar, kredi kartı sahiplerinden yıllık aidat, kart kullanım ücreti, yıllık ücret, hesap işletim ücreti ve benzeri isimler altında ücret alamayacak.1 Ocak 2007 tarihinden itibaren kredi kartı verenler ve bankalarca kesilen ücretler, kredi kartı ve hesap sahiplerine başvuruları aranmaksızın, 30 gün içinde iade edecek.
Kapatılan kredi kartı ve mevduat hesaplarından alınmış ücretler ise 30 gün içinde Hazine'ye aktarılacak.Teklifin gerekçesinde, hiçbir kanuni dayanağı olmadan hesap sahiplerinden ve kredi kartı sahiplerinden kesilen ücretlerden, mevduat ya da kredi kartı sahibinin çoğu zaman haberinin bile olmadığı belirtilerek, Bankalararası Kart Merkezi'nin verilerine göre, 31 Mart 2008 tarihi itibariyle 38 milyon 534 bin 106 kredi kartının vatandaşlar tarafından kullanıldığına işaret edildi.

Bankalardaki mevduat hesap sayısının ise 70 milyonun üzerinde olduğunun hesap edildiği vurgulanan gerekçede, şöyle denildi:

''Kredi kartı verenler ve bankalar, kredi kartlarından ve mevduat hesaplarından kişi başına 30 YTL ile 100 YTL arasında ücret
almaktadırlar. En düşük ücretten bile hesaplandığında yaklaşık 30 milyon YTL'lik bir kaynak, haksız olarak vatandaşlarımızdan transfer
edilmektedir. Hem kredi kartlarından, hem de mevduat hesaplarından alınan ücretlere ilişkin verilen mahkeme kararlarında, alınan ücretlerin haksız olduğuna hükmedilmektedir. Bankalar, kanuni yollara başvuran müşterilerinden kestikleri paraları iade etmekte, ancak diğer müşterileri için aynı uygulamaya devam etmektedirler. Kredi kartından veya hesabından ücret kesildiğinden haberi olmayan, yada uzun kanuni süreçlerle uğraşmak istemeyen vatandaşlarımızın mağduriyeti devam etmektedir. Çok büyük ekonomik güçleri ile siyasal karar mekanizmaları üzerinde etkili olan Bankalar karşısından tüketicinin, kanunla korunması gerekmektedir.''

AA