Joomla diye bisey varmis.

Selam Arkadaslar

Belirtmek isterim ki ilk yazimi yazmaktan dolayi biraz heyecanliyim.
Bazi teknolojileri ve/veya olaylari sizinle bundan sonra bu blog uzerinden paylasacagim. Neyse iste sonucta kompozisyon yazmayacagiz ya, kimse giris - gelisme -sonuc bolumlerinin olup olmadigina bakmayacaktir.

Bu yazimin konusu 'Joomla'.

Joomla ile tanismam 3 gunu buluyor. Bizim koy ahalisinden koyumuzun web sitesini yapmam icin cok buyuk baskilar var. Yaw diyorum kim girecek koyun web sitesine o nedenle ne gerek var yapmaya filan. Sonra fikrimi degistirdim.Cunku hic tahmin etmedigim kadar cok koylum msn alemlerine akmislar bile. Sonra kolay yoldan nasil bu isin icinden kurtulurum moduna gectim. Agustos ayinda askere gidecegimdene dolayı (ins) web sitesinin yapimi tamamlandiktan sonra bakiminin baska kisiler tarafindan yapilmasi gerekmekte.Bu kislerinde en ufak bir programlama bilgisi yok.

Sonra gecenlerede bu 'Joomla' (ne karin agrisi ile iste) karsilastim. Arastirdim ise yarar bisey. Sourceforge daki akilli ve caliskan arkadaslar gelistirmisler ve ucretsiz yayinlamislar.

Kisaca 'joomla' bir Content Management System and Web Application Framework. Yani yonetimi kolay(icerik,tasarim,...) bir web portali gelistirme ortami.

Kullanimi da basit gibi.Yani ben henuz cozemedigim bir sorunla karsilasmadim.

Daha detayli bilgi icin :

http://www.joomla.org/ (download)
http://dev.joomla.org/content/view/2013/93/ (kurulum bilgileri)
http://extensions.joomla.org/ (ek moduller)
http://joomlaturkiye.com/ (turkiye sitesi)

4 yorum:

İlker Kalaycı dedi ki...

Joomla'ya benzer içerik yönetim sistemi olarak drupal diye bir şey var. O da çok kullanışlı. Modüler bir yapısı var. Gerekli modülleri bulup yükleyince ihtiyaca göre site genişliyor ve zenginleşiyor. Örneğin image diye bir modülü koyup aktif yapınca resim yükleme gibi işlemler için de kullanılabilecek bir site oluyor.
Buradan daha detaylı bilgiye ulaşılabilir:
www.drupal.org

İlker Kalaycı dedi ki...

Kod ve Us'un "bir kaç" bilgisayar mühendisinin fikirsel tartışma ve paylaşma platformu olması çok güzel.

devilofintelligence dedi ki...

Yorumlarin icin thx.

Serkan Güneş dedi ki...

Turgay baba,
Türkçe karakter diye bir şey var hatırlatır sana bu yorumu taa İngiltere'lerden Türkçe karakterlerle yollarım :)