İklim Değişimi

Dünyada sıcaklar, soğuklar, seller, felaketler artmış durumda. Neden olarak dünyanın insanın yarattığı çevre felaketinin ortaya çıkardığı iklim değişimi söyleniyor. Ne kadar doğrudur bilinmez, gerçekten bir iklim değişimi var mı yoksa yok mu. Bir şeylerin ters gittiği kesin. İnsanlık kapitalizmin barbarlığını daha açık bir şekilde görüyor. Bir taraftan aşırı üretim-tüketim çılgınlığı nedeniyle çevre felaketini ortaya çıkaran sistemin kendisi artık kendisini, dünyayı ve insanlığı tüketmiş durumda, tüketmeye devam ediyor. İnsanlar bir avuç zengin için çalışıyorlar, sömürülüyorlar ve ölüyorlar. Bir kadının (kadınlarla bir zorum yok, aklıma gelen ilk örnek olduğu için veriyorum) makyaj (hadi aşırı makyaj diyelim :) ) masraflarıyla binlerce insanın açlıktan ve hastalıklardan kurtulacağına inanıyorum. İnsanlar sistemin vardığı barbarlık düzeyinde kendilerinden başka hiçbirşeyi düşünmüyor, dünyayı sadece kendilerine ait sanarak sınırsız tüketiyorlar. Bu arada bu tüketim hırslarından dolayı kendi sonlarını, en azından insanlığın sonunu getirdiklerini de bilmiyorlar. Bu noktada Sinan'a sorsam, insanlık zaten öldü, bir avuç insan kaldık Aşık Veysel dinleyen diyecektir. Haklıdır, insanlık öldü, ölmeye devam ediyor. Can çekişiyor.

İklim değişiminden bahsedecektim ama insanlığa geldi söz. Bence insanlığın kurtulması için ciddi bir "iklim değişimine" ihtiyacımız var. Eyleme geçen, hakkını arayan, insanlığı için mücadele eden insanları ortaya çıkaracak olan "iklim değişimine". Yazıyı uzatmıyorum, "insanlık"a olan umudumu yitirmeden "iklim değişimi" için herkesi uyanmaya çağırıyorum.


Not: Bu yazı Blog Action Day kapsamında yazılmıştır.

Hiç yorum yok: