Birçok kişi rapor, tez vb. hazırlarken belgenin içindekiler veya kaynaklar kısmını oluşturmak için zorlanmıştır. En azından ben birçok kere zorlandım. Ofis yazılımlarının bunu otomatik olarak yapabildiğini öğrendiğimde çok sevinmiştim. Çünkü başlıkları bulup bunları alt alta yazmaya çalışıyordum içindekiler bölümünü oluşturmak için. Bu yüzden birçok kişi bu yazılımların otomatik dizin oluşturma özelliğini zaten kullanıyordur; ama yine de en azından benim gibi bu konuda muzdarip olanlar için paylaşayım dedim.
OpenOffice Writer'da içindekiler bölümünü oluşturmak için öncelikle dikkat edilmesi gereken başlıkların biçimlendirmesinin başlık tiplerinden biri olması: Örneğin; ana başlıklar başlık 1(header 1), alt başlıklar başlık 2(header 2), ve daha küçük başlıklar başlık 3(header 3)...
Başlık düzeylerine göre başlıklar oluşturulduktan sonra dizini koymak istediğimiz yere tıklayarak Ekle menüsünün, Dizinler ve Tablolar kısmından Dizinler ve Tablolar'ı seçiyoruz. Karşımıza çıkan pencere oluşturacağımız dizinle ilgili özellikleri belirlememizi sağlıyor. Bağlantılı dizin oluşturmamız için Girişler tabında bazı değişiklikler yapmamız gerekiyor. Yapı denilen bölümde E# ile gösterilen bölüm numarasını seçip Köprü(Hyperlink)'ye tıklıyoruz. Karakter biçemini de Sayfa Numarası olarak seçiyoruz. Ve yine Yapı denilen bölümden en sondaki Sayfa numarası(#)nı seçip yine Köprüye tıklıyoruz. Yaptıklarımızın tüm başlık düzeylerini etkilemesi için de Hepsi butonunu tıklıyoruz. Tamam dediğimizde dizin-içindekiler bölümümüz eklenecektir. Önemli bir nokta belgede herhangi bir değişiklik yapıldığında dizinin güncellenmesi gerektiği. Bunun için o bölüme gelip fareye sağ tıklayarak Dizin/Tablo Güncelle diyoruz. Bağlantılı dizin özelliği PDF'ye çevirdiğimizde de işe yarayacaktır. Yani PDF dosyamızda da belge içindeki başlıklara bağlantı kuran bir dizinimiz olacaktır.
Yararlandığım Kaynak: How to: Create a linked index with OpenOffice
1 yorum:
Teşekkürler. Faydalı bir paylaşım olmuş.
Yorum Gönder