Ayrıntıların ayrımında olmak

GNU lisanslı içerik yönetim sistemi Drupal ile şimdiye kadar bir çok site yaptım (Bir ara Drupal'i size anlatır temel kurulumun nasıl yapıldığını, sizinle paylaşırım). Sitesinden son versiyonu indirip sıkıştırılmış dosyaları açıyor ve ftp ile site sunucunuza(host) yüklüyorsunuz. Siteyi kurmak çok uzun süren bir işlem değil; ancak benim saatlerimi aldı: Yüklediğimde izinlerle ilgili bir hata veriyordu, yani "You don't have permission to access / on this server" hatası. İnternette çözümler aradım, .htaccess dosyasına müdahelelerde bulundum. Dosyaları çalışan sitemin alt klasörüne koyuyor ve alan ismini oraya yönlendiriyorum. İşin tuhaf yanı web sitem ve benzer şekilde alt klasörlerde barındırdığım diğer siteler normal çalışıyordu. .htaccess'te yaptığım değişikliklerle kurulum sayfasını görüyor; ama tasarımını düzgün göremiyordum. Farklı html sayfalarıyla denedim çalıştı, dosyaların izinlerini değiştirip denedim yine de tasarımı tam görülmüyordu. Firefox'ta sayfa biçemiyle ilgili bir sorun da değil. Bilgisayarımı açtım kapattım( sorun çözülmüyorsa başvurulan klasik ilkel yöntem, bazen işe yarar). Başka bilgisayarda denedim, olmadı. Servis sağlayıcımın Drupal ile ilgili önceden bir çok vukuatı var, o olmalı sorun. Değilmiş... Drupal dosyalarını kendi bilgisayarımdan yükledim. Tabii; başka yerden yükleyemem; ama dosyaları bulundurduğum yer ayrı bir disk bölümü ve kullanıcı olarak o bölüme erişme yetkilerim kısıtlı ve sıkıştırılmış dosyaları orada açtığım için tüm dosyaların izinleri de o şekilde ayarlanmış. Yüklediğimde de aynen kalmış. Ben dizinlerin izinlerini değiştirsem de en içteki dosyaları etkilemediği için tasarımsız ve eksik olarak görülüyormuş.Sonuç olarak şunu anladım: bazen sorunların gerçekten "kaynağı"na inmek gerekiyormuş ve sadece ayrıntılar değilmiş önemli olan, o ayrıntıların ayrımında olmak da önemliymiş.

Hiç yorum yok: