Office Open XML

Microsoft'un yeni icadı. Ortak bir dosya biçimi ihtiyacının farkına varan Microsoft, bu ihtiyacı karşılamak için Office Open XML adını verdiği bu yeni standartı kabul ettirmeye çalışıyor. Microsoft Open Office tarafından tehdit edilen ofis piyasasını koruyabilmek için çok önceleri zaten ortaya çıkmış olan ODF'a rakip olarak bu yeni standartı ortaya atıyor. XML tabanlı bu standartın bir sorunu, Linux kullanıyorsanız henüz Open Office destek vermediği için (3.0 sürümünde verecek) açma şansınız yok. Bunun yerine eski doc biçimine çevirip açmanız gerekiyor. Ben OpenXML'in standart olarak kabul edilmesine karşı çıkıyorum ve sizi de karşı çıkmaya çağırıyorum. Her ne kadar buna karşı çıksam da, Office 2007 kullanan öğrencilerin ve kişilerin pdf göndermek yerine docx biçiminde dosya göndermesi, beni bir şekilde çevirim işini yapmaya zorladı. Bir kaç dönüştürme sitesini denediğimde en iyi sonucu Zamzar'da aldım. Ayrıca bazı Open Office dağıtımları da bu biçimi destekliyor (aşağıdaki bağlantıda bu listeyi görebilirsiniz). Bitirirken vurgulamak isterim ki, sadece okunmaya yönelik dosyaların PDF olarak gönderilmesi en iyi çözümdür :).

Bağlantılar:
How do I open Microsoft Office 2007 files?

Hiç yorum yok: