İzleyin, izletin

Sanırım IMDB'de bir film ile ilgili kişi yorumlarını okurken bulduğum bir listeyi sizinle paylaşmak istiyorum. Amerikan Hollywood sinemasından daha başarılı yapımların olduğundan ve mutlaka izlenmesi gereken filmlerin varlığından bahseden bir liste. Ben de bu filmlerin bir kısmını izlemiştim. Geri kalan kısmı da yavaş yavaş izleyerek tamamlamaya çalışıyorum. İzlediğim filmlerle ilgili yorumlarımı da elimden geldiğince paylaşmaya çalışacağım. İzlemediklerimle ilgili bir yorum yazmayacağım :) Elbette bu liste tam bir liste değil, ve bir kişi tarafından önerilen bir liste. Ama elbette kaliteli film izlemeye başlamak için iyi bir başlangıç olabilir. Bu arada sinema, film uzmanı falan değilim o şekilde davranmaya da niyetim yok. Naçizane fikirlerimi paylaşmaktan gayrı bir iddiam da yok. Yarın bir gün sen işte bu filmi önerdin çok kötüydü, ya da kendini ne sanıyorsun şeklinde yorumlar yazmayın üzülürüm :P

Shaun of the Dead (2004) (UK) : Bu film komik bir zombie hikayesi. Bir adamın günlük yaşamındaki değişimleri zombilerle birlikte izliyoruz. Filmi beğendim. Korku filmi değil, gerçekten güzel bir film. Film ile ilgili aklımda kalan en önemli şey Coupling izlerken de hoşuma giden İngiliz aksanı (gerçekten ingiliz aksanı mı bilmiyorum :) ).

Good Bye Lenin! (2003) (Germany) : Evet bu filmi mutlaka izleyin, duvarın yıkılması (elbette Berlin duvarı) ve onun sonucundaki olayların bir aile üzerindeki yansıması bence çok güzel yansıtılmış. Aklımda kalan evin kızının bir fast food lokantasında çalışmaya başlaması olmuş. Amerikan emperyalizminin etkisi daha güzel yansıtılamazdı :)

I'm Not Scared (2003) (Italy)

In July (2000) (Germany) : Bir yol ve aşk hikayesi. Hayatım boyunca beraber hayalini kurduğum iki şey. Ne yola çıkabildim ne de yolda aşık olabildim :) Bir de başrol oyuncusu bayanın güzelliği ve Fatih Akın'ın filminin böyle bir listede olmasının hoşuma gitmesinden bahsedemeden duramayacağım.

The Spanish Apartment (2002) (France/Spain)

Brotherhood of the Wolf (2001) (France)

Amelie (2001) (France) : İzleyin demekten başka bir şey gelmiyor elimden. Güzel film, güzel müzikler. Ha bir de
Audrey Tautou :)

Monty Python and the Holy Grail (1975) (UK) Bunu henüz izlemedim, Monty Python's Life of Brian'ı izledim. Hoşuma gitmişti. Sanki o ingiliz aksanı bu filmlerde de var. Ne güzel :D

Lock, Stock and Two Smoking Barrels (1998) (UK) : Tipik bir Guy Ritchie filmi diyeceğim ama topu topu iki filmimi izledim adamın. Bu kadar çabuk genelleme yapılmaz. Bu filmde de Snatch'te de şiddet değişik bir şekilde değişik bir dille anatılmış gibi geldi bana. Hoşuma gitti bu iki film de. Tavsiye ederim. (İngiliz aksanı :P )

Run Lola Run (1998) (Germany) : Bu filmi henüz izlemedim. Ama hep Lilja 4 Ever ile karıştırıyorum (O film bayağı etkiledi beni :P ).

Trainspotting (1996) (UK) : Ewan McGregor'u Star Wars'tan önce burada izlemiştim. Ama Star Wars ile iyice sevdim kendisini. Bu film aynı Requiem For a Dream gibi bana farklı yaşamları göstermesi açısından hoşuma gitmişti. (Evet evet duygusal ve depresyona yatkınım bu yüzden bu tip delirtecek filmleri izliyorum)

Open Your Eyes (1997) (Spain) : Sanal gerçeklik üzerine değişik bir film. Bilim kurgu olduğu söylenemez. Duygularla ve insanın aklıyla ilgili. Rüya ve gerçek üstüne :)

The Devil's Backbone (2001) (Spain)

Nightwatch
(1994) (Denmark)

The Experiment (2001) (Germany) : Yeni izledim etkilendim. İnsanın erki eline geçirince neler yapabileceğini görmek açısından güzel bir film. Şiddet kullanıyor. Dayak, aşağılama ve öldürme. Gerçek hapishanelerin de bu şekilde olduğuna dair bir kuşkusu kalmıyor insanın.

Godforsaken (2003) (Netherlands)

Secret Things (2002) (France)

Common Wealth (aka La Comunidad) (2000) (Spain)

River (aka Joki) (2001) (Finland)

Live Flesh (1997) (Spain): Güzel bir Almodovar filmi. Aklımda kalan ise, yanlış zamanda yanlış yerde olmanın doğurabileceği sonuçlar :S

3 yorum:

Anıl Özbek dedi ki...

güzel bir liste olmuş, ben de izleyecek yeni bir şeyler arıyordum

içlerinden üçünü izlemiştim

.Amelie
.Lola rennt (bugün yarın tekrar izleyeceğim, çok güzel fir film, olmadı bir daha, olmadı bir daha,... :) )
.The Experiment

listeden beş tane seyirlik seçtim
bir tavsiye de ben yapayım:

Groundhog Day
http://www.imdb.com/title/tt0107048/

Tombstone
http://www.imdb.com/title/tt0108358/ (diğerleriyle pek alakalı olmadı, bugün izledim, fena değil)

Eternal Sunshine of the Spotless Mind
http://www.imdb.com/title/tt0338013/

üç oldu

T. E. Kalaycı dedi ki...

Eternal Sunshine of the Spotless Mind'i izlemiştim. Güzel bir film, ben de tavsiye ederim. Groundhog Day konu olarak çok tanıdık geldi. Bir ara televizyonda izlemiş olabilirim. İzleyeceğim filmler listesine alıyorum ve Tombstone bir western olduğuna göre izleyeceğimden eminim :) Önerileriniz için teşekkürler.

Anıl Özbek dedi ki...

konuyla ilgili başımdan geçenler:

Shaun of the Dead ingiliz menşeli bir filmdir fransız değil dikkat edin, benim gibi fransızca izlemeyin :) (bkz: bir anlık aptallık) (ama filmi izleyin mutlaka)

Lilja 4 Ever: konu bildik olduğu için pek sarmasa da, oksana akinshina ( http://www.imdb.com/name/nm0968541/ ) güzel bir oyunculuk sergilemiş (bkz: iki film izleyip eleştirmen kesilmek)

Monty Python*: eğlenceli filmler, yanlış anlamalar üzerindeki espriler hoşuma gitti (nöbetçileri beklemeleri için ikna etme (bkz: üstü kapalı spoiler verme) ), kadın rolündeki erkekler genelde itici olsa da buradakiler sevimli ve komik...


(onceki yazıyla ilgili not: yazıyı yazarken bilincim tam yerinde değildi herhalde, film isimlerini yazarken amerikan olup olmamasına dikkat etmedim :) )

alakasız üç film ismi daha yazıp yokolayım:
Memoirs Of An Invisible Man
Bill and Ted's Excellent Adventure
Bill and Ted's Bogus Journey