Fibonacci sayıları ve Pivolka

Bugün ilk iş Fibonacci sayıları hakkında biraz daha araştırma yapayım dedim. Nerden geldi aklıma Fibonacci sayıları durup dururken; uzun bir aradan sonra Da Vinci Şifresi filmine gittim ve şifrelemelerden birinde Fibonacci sayıları da kullanılıyordu.

Bu sayıları ilk sınıftan itibaren gösterirler gerçi Bilgisayar Müh. bölümlerinde. Programlar yazılır bu sayılar üstüne ama nerden gelir, ne işe yarar pek de araştırdığım söylenemez daha önce. Hemen google dan bir arama yaptım ilk karşıma çıkan site Vikipedi . Az biraz okuyunca hayatın birçok yerinde karşılaşılan sayılar olduğunu anlıyorsunuz.

Tam kapatıyordum ki sayfayı, kaynakçaya gözüm takıldı ve şu sayfaya yönlendim. Elyadal ve Pivolka diye ilk defa duyduğum iki kelime ile karşılaştım. Sitenin kapsamı ve ele aldığı konular da çok yönlü, başarılı bir içerik. Yaratıcı düşünme ve davranış araştırmaları laboratuvarı olarak tanımlamışlar kendilerini. Araştırma grubunun başlangıçta seçtiği çalışma konuları PI sayısı, VOLvox kolonisi ve KAradelikler olmuş. PiVOLKA ismi bu grupların ilk hecelerinden oluşuyormuş.

Fibonaccinin bir faydası da sizi yararlı sitelere yönlendirmek olabiliyor demek ki ;)

Hiç yorum yok: